Home » , » Bedak Mary Kay

Bedak Mary Kay

 

Mana Satu Pilihan Bedak Compact Atau Bedak Tabur


Bedak compact atau bedak tabur sangat memainkan peranan penting dalam base untuk bermake up Kalau salah pilih muka kita akan nampak tak menarik atau tak naik seri. Silap2 nampak bercapuk atau kelabu asap. Sebab tu bagi sis pilihan bedak yang tepat boleh mebantu muka kita nampak lebih flawless dan natural beauty.


Bila buka je bag make up baru2 ni di kampung, macam2 soalan di ajukan oleh anak2 buah dan kakak. Mereka ni memng excited dengan bag make up ni. Anak buah ramai perempuan. Anak sendiri jer ramai lelaki. Banyak sangat jenis bedak katanya. Mana satu nak guna


                 "Nape bedak ko banyak sangat. Camne nak pakai?. Mana yang paling best"

Best sebenarnya bila nak share make up2 dengan orang sekeliling kita. Bukan kita sorang je nak nampak cantik, tapi bila orang sekeliling kita nampak cantik pun kita rasa happy.

Disebabkan ada yang tanya sis bab2 bedak ni. Jadi hari ni sis nak share jenis-jenis bedak yang ada. Uoll bolehlah pilih yang mana sesuai untuk uoll

Dalam mary kay terdapat 4 jenis bedak termasuk bedak compact.


  • Sheer Mineral Pressed Powder 

    • Bedak ni seakan bedak compact. Mineral based dan boleh disapu menggunakan sponge atau brush. kemasan matte dan mengawal minyak di muka sekurangnya selama 8 jam. Kulit kering pun boleh guna kerana ia tidak mnegeringkan kulit

  • Mineral powder foundation

 
    • Bedak mineral jenis serbuk atau lebih dikenali sebagai bedak tabur. Teksturnye ringan dan matte coverage. Fungsinya lebih untuk menutup cela2, garis halus dan kedutan. Ia amat mudah di blend pada kulit kita dan tidak bercapuk walaupun dipakai seharian. Yang bestnye juga ia full coverage tau.

  • Translucent Loose Powder


    • Yang ni bedak feveret sis. Jenis bedak tabur. Sesuai untuk semua tona kulit. Yang paling best ia membantu mengawal minyak sepanjang hari. Ia ada sheer effect tau. Nanti muka kita akan nampak lebih glowing gitu... Selalu sis akan sapu2kan sikit je. Memang tahan dah nak dekat setahun. 

  • Endless Performance Creme To Powder Foundation (CTP)


    • Yang ni ia berbentuk bedak compact. 2 in 1 sebab dah sekalikan bedak dan foundation. Yang ni feveret sis bila nak keluar dalam keadaan yang tak sempat. Sebab sapu je bedak ni complete dah dekat muka. Full coverage dan nampak glowing terus. Yang bestnye bedak compact ni dia oil control dan boleh tutup cela.
Bestkan bedak compact dan bedak tabur mary kay. Kita boleh sesuaikan ikut masa dan majlis ingin kita pergi. Yang lagi best semuanya menampakkan kulit muka kita lebih berseri dan flawless serta tidak merosakkan kulit muka kerana ia tidak mempunyai chemichal yang merosakkan kulit muka kita.Kalau uoll nak try  bolehlah whatsapp sis ye. Sis akan bantu uoll untuk dapatkan mana yang terbaik untuk uoll samada bedak compact atau tabur. Atau nak semua pun boleh. 

Sis sedia nak bantu uoll.

Loveđź’“
Ieja
Mary Kay beauty consultant
0182294573


    0 komentar:

    Post a Comment

    Powered by Blogger.

    Popular Posts