Home » , , , » Muhasabah Dalam Keadaan Perintah Kawalan Pergerakan Covid 19

Muhasabah Dalam Keadaan Perintah Kawalan Pergerakan Covid 19


Day 7- PKP - Perintah kawalan Pergerakan

Macam2 perasaan sebenarnya bila ada perintah kawalan pergerakan. Statistik semakin hari semakin naik. Tapi 2 3 hari lepas kelutusan dah start mendatar. Tapi masuk hari ke 6 data naik semula. Ya Allah takut rasanya.

Orang2 alim seperti orang tabligh yang beriman dan berilmu telah banyak pergi mengadap Ilahi disebabkan virus covid 19 ni. Sedih rasanya. Dengan penutupan Masjid Nabawi dan Masjidil Haram, sangat terkesan kat hati ni.

Permulaan PKP ni perasaan tu macam ok lagi. Duk rumah je, buat apa yang patut. Kemas, masak dan melayan anak. Masuk hari ke 6 hati dah mula alamak rasa macam lama sangat duk rumah. Apa nak buat. Especially bila time bulan jatuh ke riba. Mood dah tak stabil. Lagi macam nak buat apa serba tak kena. Tetiba rasa sedih, tetiba rasa nak marah. Bercampur baur. Maybe sebelum agak sibuk dengan urusan duniawi kadang2 buatkan kita rasa kesibukan dapat melawan apa perasaan yang kita rasa.

Bila masuk hari ke enam, terasa macam insaf dan terfikir sejenak. Ya Allah sebelum ni banyak juga merungut, penat uruskan anak nak hantar sekolah, eh tak cukup masa nak masak lah kemas rumahlah. Solat pun kadang2 lambat. Tapi bila nikmat kesana sini di tarik dan duduklah rumah berehat. Ya Allah terasanya betapa nikmat kesibukan yang sebelum ni nak kemana2 tapi kita kurang rasa bersyukur.

Harap2 nikmat untuk kemana2 dan uruskan anak dapatlah dirasai semula dan wabak corona virus ni dapat di hapuskan.

Doa yang baik dan akan datang yang baik. Semoga wabak ni akan dapat dilenyapkan

Loveđź’•
Ieja MK

0 komentar:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Popular Posts